Alla inlägg den 19 oktober 2013

Av jessiez - 19 oktober 2013 20:18

VAr idag på Uppsala Choklad och kaffefestival, som höll till vid svandamshallarna. Riktigt trevlig mässa som bjöd på något för alla sinnen. Något av de mäst udda vad nog den svarta vitlöken och något som uppfyllde flera sinnen var ev chokladfontänen.

En trevlig försäljare som står ut med att vi provar nästan varje variant de hade av chokladen. De hade passionsfruktschoklad, apelsinchoklad, äppel&kanelchoklad. Men till sist kom vi fram till att favoriterna var havssalt och nötnougat.

 

Hittade fairtrade kinderägg, som skulle enligt citat "innehålla saker för barn, inte gjorda av barn". Hoppas att försäljaren menar leksakerna.

   

Är tyvärr ingen kaffedrickare, men lyckades hitta något inför julen för mig. En andventskalender med olika tesorter. Ska bli spännande och dricka, samt mycket roligt koncept. Kanske kommer en vuxen chokladkalender (olika choklad praliner för varje dag inför jul.

Baksidan av kalendern, ska som sagt bli spännande i december.

   Ifall jag inte är helt nöjd med kalenderteet så har jag denna tjusiga teburk, med juldoftande te i reserv.  

Sen så hittade vi dessa, fanns i sex smaker om jag minns rätt. Förutom de på bilden så var det amaretto och irich coffe smaker. Förutom att smaksätta kaffe med dem, så tänker jag mig att det kommer kunna gå att göra drinkar och mocktails med dessa.

   

Sista svängen så hittade vi en trevlig och pratglad dam, som berättade vilka olika fudge som gick åt. Förutom de med whiskey smak, så hade hon några drinkinspererade som gick bra, cosmopolitan, mojito och margerita har jag för mig att det var. Tydligen så varierade det en hel del. Provsmakade en som är inspererad av en av favoritdrinkarna.

 

Bara för att avsluta med något helt orelevant, så hittade jag två energidrycker i en butik i närheten där jag bor. Då det har provats en del idag, så behöver även sambon en överraskning, dryck att prova som vi inte sett förut.

   

#chokladochkaffefestival #choklad #kaffe #te #livskvalitet #vidgavyerna #kinderägg #provsmakning #uppsala #mässa 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Brädspel/kortspel jag vill prova
 Dominion
 Quarriors
 Small World
 Tsuro
 Spank the monkey
 gloom
 carcassonne
 TP

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards